Friday, September 2, 2011

Cara Buang Ticker Facebook untuk Chrome & Mozilla

Sila share dan like jika anda meminati post ini :)

Assalamualaikum, this malam ada masa sikit, so gatal nak buat benda yang ramai annoying ini, iaitu Ticker.



Caranya senang je,untuk Mozilla Firefox User, aku guna Adblock Plus + YesScript serentak. Benda ni aku main buat, tup2 jadi plak, tapi ikut korang la. Galakkan aku Ad Block Plus dulu lepastu restart browser Mozilla dan refresh a few times. Jika tiada keberatan confirm jadinya. Then kalau tak jadi juga cuba try install pula si YesScript tu. InsyaAllah jadi. Untuk Google Chrome User pula, korang juga boleh guna Ads Block Google Chrome, dah install tu ada lagi stepnya, follow kat bawah ni,

Tengok kat situ.

maaflah, yang ni ada satu gambar je sempat aku screenshot. sebabnya aku try and error, lepas tu jadi pula. Luck.

1)Right klik kat Ticker tu, lepastu ada Options dimana akan keluar 2 pilihan Klik Ad Block dan pilih “Block This Ad” contoh kat bawah,

hover mouse anda kat Ad Block tu. keluar options pilih block this Ads.


And You are done!

Ruangan Iklan

==>Masa paling sesuai untuk mengeratkan silaturahim? SEKARANG!!!

==>Raya dah nak dekat, jom hantar kad Raya... Special ni!

==>Cara berkesan naikkan trafik !!

==>50,000 shares dan Coca-Cola akan menderma RM50,000! Mari rakyat Malaysia sebarkan semangat Ramadan

No comments:

Post a Comment